2018年1月30日 星期二

(09)"谷"的迷思


(09)"谷"的迷思

揀間谷定唔谷嘅學校好呢?
(一)首先何謂谷?
(二)區內大熱一線,係唔係好谷?
(三)46/48 邊間唔"谷"?
(四)人哋話果間唔谷,就適合你小朋友嗎?

------------------------

"谷"的迷思(一/四)

首先何謂谷?
一般解讀:

  • 測考默多,範圍廣。
  • 功課多,抄寫多,思考多,操練多。
  • 教得深,教得快。
  • 補充練習多。
  • 教淺考深。
  • 對成績要求高。
  • 要求父母多了解,多参與,多跟進。

*記住,有學術要求,並不代表不能愉快學習,小朋友愉唔愉快,其實好睇家長。*
學校谷定唔名谷,其實都是相對的,小朋友承受到的,會覺得唔算太谷,小朋友追得辛苦、吃力的,可能就是不太適合了。

*不過要留意,很多時谷的不是學校,而是家長!* 當小朋友的成績令家長覺得丟臉或未能為家長添上光釆時,家長催谷就好可能不其然地發生。

 學期評估會番兜,有計平時分,無公布名次,每班每科都有學科奬,這些都會令家長長時間有壓力,不自覺地谷小朋友的。

家長要清醒配合,才不會掉進自谷陷阱。

選到合程度嘅學校,配合到小朋友學習嘅步伐,返學就好似私補一樣,跟著你進度去學與教,小朋友學習如魚得水;如果需要依賴補習去追上學校進度,其實已經不太健康,小朋友休息及娛樂時間亦減少了,事倍功半。如果補助後仍大落後,好可能已經是錯配了。都係果句,沒有最好,只有最適合。

------------------------
"谷"的迷思(二/四

區內大熱一線,係唔係好谷?
谷定唔谷,有時都好個人同睇家長點睇,例如測考評估無名次,只有學期每科每班頭三獎勵,有些家長會覺得輕鬆,唔谷,但另一角度睇,就係無名次,小朋友又無攞獎,唔知級中位置,唔知banding,家長唯有分分皆辛苦,一分都不能少,唯有無止境的自谷。如果再加上有計平時分,真係全年處於作戰狀態,壓力不少,唔覺得谷才怪!

又例如功課多,每日十幾樣,普遍都會覺得多,加理自己買嘅補充練習,加埋預習、溫書,再加埋補習同興趣班,真係瞓都唔夠,莫說有得玩!但有些家長,又會覺得用個半至兩小時完成果十幾樣功課,已經等如每天溫了習,不用自加補充,不用再溫習,放學後還可參加興趣班,做完功課吃飯,飯後就自由時間,十幾樣功課,配合得好,一D都唔覺谷。

所以谷定唔谷,除咗學校,其實都好睇小朋友程度、能力和時間安排,同埋家長對小朋友的期望。

------------------------
"谷"的迷思(三/四)

46/48 邊間唔"谷"
要從一般官津,找一間唔"谷"的開心學校,其實好似真係有D難度,好彩46/48起碼仲有SK2同慈敬,佢地行新派直資果套,小一無測考,不過,如果小朋友能力及程度配合,間間都可以係你想的理想學校。

如果以幾間大熱一線計,個人覺得聖馬太對家長投入需求相對比較大,要求家長跟進小朋友學習進度的時間可能比較多;德兆課程比較深,同學間的比較亦加添少許壓力;藍循測考範圍大,多計平時分,令小朋友全學期備戰,一分都不能少;平兆則出名功課不少。

最容易令人誤會,我覺得就係油基顯同油基法,好多人都話油基顯同油基法無聖馬太同雙兆咁"谷",不過如果覺得聖馬太同雙兆係"谷",千萬不要以為油基顯同油基法係唔"谷"!更加唔好將油顯油法嘅"輕鬆"去同宣基二慈敬果D去比。好多例子,就係同期望嘅落差太大,造成錯配。

好多人話想揀二線,冇咁"谷"!
其實部分想上位的二線,對小朋友的學術要求都不少,可能比四大熱門更甚,學校想有更好的升中成績,設精英班,有時可能未顧及小朋友的能力及程度地教深教快,再配合機械式操練,都會令小朋友及家長覺得被催谷,當然這樣對提升升中成績會有一定的效果,所以較為注重升中成績嘅:愛德華、聖安當、秀明、陳呂等,其實未必係可以好輕鬆應付。

除SK2、慈敬同堅二外,我估都有仲幾間三線不太追求升中成績,相信九龍灣基樂的初小是其中之一,其餘的三線,都應該係以關愛、補底為主打,相對壓力應該少一點。

因應小朋友的程度、能力與及家長的期望,找適合的學校,作出合適的配對,我相信"谷"的問題自然迎刃而解。小一選校,沒有最好,只有最適合,祝大家找到心儀而又適合的小學。

------------------------------
"谷"的迷思(四/四)

經常聽到家長評論邊間學校谷(但好多時講嘅都唔係當校家長!),邊間冇咁谷!點解大熱一線就一定好谷?二線就係無咁谷?人哋話果間唔谷,就適合你小朋友嗎?

我覺得程度和能力不及,無論在一線定二線,就間間都會覺得谷。選到合程度嘅學校,配合到小朋友學習嘅步伐,相信可以避免咗"谷"嘅問題。

谷定唔谷,除咗學校,其實都好睇小朋友程度、能力和時間安排,同埋家長對小朋友的期望。

家長們,與其研究邊間學校谷定唔谷,不如先了解自己小朋友的程度和能力,是否適合該校的程度和教學模式。適合的配對,相信就沒有所謂谷與唔谷。

*不過要留意,很多時谷的不是學校,而是家長!* 
都係果句,沒有最好,只有最適合。

沒有留言:

張貼留言